26 de juny del 2008

Coca de Sant Joan


Ingredients:


280 gr farina
25 gr. llevat de forner
75 gr sucre
115 gr mantega (estovada)
50 gr ametlla molta
3 ous
2 cullerades soperes d’aigua tèbia
1 cullerada sopera de llet
2 cullerades soperes d’anís i 1 de vi ranci
1 culleradeta de sal
Canyella en pols i ratlladura de llimona
Pinyons i fruita confitada

Recepta:
Dissoldre el llevat en aigua tèbia. En un bol, barrejar els 2 ous i un rovell, 25gr de sucre, sal, llimona, anís, vi ranci, canyella i llet. Quan tot estigui ben barrejat, afegir llevat desfet. Fer un volcà amb la farina i afegir-hi la barreja, de mica en mica, fins que la massa ho accepti. Treballar bé la massa i al final afegir la mantega; barrejar-ho tot molt, fins aconseguir una massa fina i elàstica. A part, es prepara un massapà amb, l’ametlla, la resta del sucre i una mica d’aigua, fent una crema espessa. Estirar la coca, pintar-la amb ou batut, escampar-hi per sobre el massapà, la fruita confitada, pinyons... Deixar-la reposar durant unes hores. Passat aquest temps, es tira sucre per sobre, es posa el forn, que ja estarà calent (180ºC), per un temps d’uns 20min.

Espero que us surti tan bona com la de la foto... mmm per llepar-se’n els dits!


12 comentaris:

la chica ha dit...

mmmmmmmm
té bon aspecte! a tu t'encanta fer receptes de cuina, oi?

Anònim ha dit...

si!
estic especialitzada en postres delicioses!
avui hem fet un acte a l'institut del teatre! quins records m'ha portat tornar allà...!

la chica ha dit...

a l'institut del teatre?! uau! jo vull estudiar teatre! de fet vaig fer un trimestre de teatre fa anys, però ara ho faria millor! iupi, iupi! i després de fer teatre, menjaria un postre melirynil!

Anònim ha dit...

Jo he estudiat "taiatru"!!! Jo he estudiat "taiatru"!!! Però no a l'Institut del Teatre. Allà tots són super-alternatius, dinen al sol asseguts a terra, es fan picos als morros i diuen "sóc actor" (amb veu greu i impostada).

la chica ha dit...

jo també vull.

Anònim ha dit...

Què vols Clara? Una coca? Fer "teiatru"? Ser actriu alternativa de l'institut del teatre? Ser en Ristu????

Anònim ha dit...

La Clara es petita i no sap què vol.
Vaig a fer una altra entrada al blog, aquesta també és molt super, però alternatiu, sinó guais... és super guais.

la chica ha dit...

ser actriu alternativa i passar-me a la mala vida. mola ser artista.

meli, jo no sóc petita! és injuuuuuuuust!

Anònim ha dit...

Quan vulguis te'n dono classes.

La Meli és una envejosa. XDDDDDD

la chica ha dit...

vale!
jo no sóc petita! ;)

Unknown ha dit...

jo vull que la clara fagi taiatru

m'encanta que de les coques passem a les ànsies interpretatives de la clara com sino res... sou genials! seguiu així!!!!!

la chica ha dit...

jo també ho vull!
gràcies!