13 de juliol del 2008

per a n'apollinaire

tot sol, me trastorna sa paraula
que aquell dia te va caure
de sa boca com un plom,
he tastat sa mel i és normal ara me falta,
sempre seràs sa pena de sa meva entranya,
robot innocent,
jo què sabia d'alens que se trobaven,
de cabells que s'embullaven,
de mans i de perfums.
ja sé de fa temps que esperar-te
és saber que els dies de sol ja han passat.
perdre, tu no me volies perdre,
jo dormint i tu desperta,
ja m'has fuit a no sé on,
t'has fet desaparèixer
i jo he perdut sa corbai s'anestèsia, i he plorat.
dolça besada, té gust de que s'acaba,
punt i principi de viure sense tu.
no te crec, no et conec,
no m'he trobat
dibuixat en els mapes,
els estels m'abandonaren.
faltes com ses parets, tots es teus cabells,
des mirall sa teva cara.
tothom té defectes,
jo encara t'enyor.
ningú no és perfecte.
jo,
som es primer que necessit
que me facin passar ses hores
amb un mínim de certesa
que sa vida és qualque cosa.
ses coses no són fàcils per ningú
dins aquest iglú tan descongelat,
tanta longitud,
tan ple de finals,
tan privat de tu.
a sa lluna no s'hi pot anar
per ses estrelles amb un velomar.
a sa lluna no s'hi pot anar
amb un taxi per damunt la mar.
estimar és una malaltia,
es meu d'asteroide quinze mil m'ha deixat.
alpinistes-samurais,
coses més rares mos han de passar.
qui em sabria contestar
com és un dia just a punt d'acabar.
si me demanen què tal,
diré que normal,
que jo només som un robot
de ferro per tot.
dins un ull tenc ses idees,
dins un altre ses diarrees.
diga'm què penses es vespres
quan es mecànic t'apaga,
quan fas un canvi de software,
sempre que te reprogramen.
bamboo, ets tu,
aigua de fruites, tiramissú,
bamboo, ets tu ...
tancam es ulls, imaginam
fosca i silenci totals.
espai obert, fins i tot el cel,
són platges infinites.
mos estimàvem,
mos destrossàvem mútuament ses vides,
mos acabàvem, mos fèiem companyia,
mos caducàvem, mos dedicàvem
quasi sempre es dies,
mos sexuàvem, mos gastronomíem.
canta, triple salt immortal,
vull que soni sa fauna selènica.
canta, vull sentir respirar
s'amazònia i ses flautes d'amèrica.
de vegades me passa que t'estim
i veig un dia que comença
dins un camp de maduixes.
què tal si me dius que m'estimes
durant es següents trenta mil dematins.
patxanga, que jo vull només patxanga total,
que tengui alegria es que no tengui pa.
patxanga, sa vida és només patxanga integral,
que no s'equivoquin es músics de jazz.
patxanga, que jo vull només patxanga total,
que ballin es heters i es homosexuals.
patxanga, sa vida és només patxanga integral,
ses grues se giren quan passes davant.
tenim amics d'altres planetes,
són turistes, trompetistes,
saben totes ses nostres cançons.
un dia que te sobren vitamines,
ballam fins que és de dia,
i en de dia treim sa barca
i mos n'anam a fer un viatge misteriós
a una cala transparenta,
ens hi quedam a viure perquè tothom sap
que som gent valenta.
es temps inventa àtoms de colorins,
s'univers és una festa que ens omple de joia,
que divertit lo que escric
quan estic avorrit,
t'estim, jo volia fer un reggae.
sa tristesa, s'alegria, sa tristesa.

50 comentaris:

Unknown ha dit...

poesia? cançó?

la chica ha dit...

és un remix de cançons d'un grup que, tots junts, fan una historieta :)

has de descobrir el grup! la meli el sabrà, crec!

no t'has enfadat pel títol, oi? apollinaire és un peix. és com aleix, el peix, però no es diu aleix, sinó apollinaire (tu vas conèixer l'aleix?)

Anònim ha dit...

jo conec un aleix.
jo conec el grup, i quin mixt que has fet clarins!
ara m'han entrat ganes de cantar-les totes! o si més no, escoltar-les!
visca!
t'estim i jo volia fer un reagge!

la chica ha dit...

crec que això és més un vals! ;)

melifont,

has de dir el nom del grup! :) t'ha agradat? encara que no ho sembli, m'ha portat molta estona fer això, però em venia molt de gust!

que guai, que guai,
quins extraterrestres més originals,
van amb motos d'aigua...

Unknown ha dit...

antonia font

la chica ha dit...

molt bé! :)

Anònim ha dit...

ANTONIA FONT

Unknown ha dit...

jo ho he dit primer

hi havia pistes...

la chica ha dit...

jajaja
em parteixo! :)

Anònim ha dit...

nurit, però has vist el nom que he posat a la meva participació? vaig posar: meli reacciona tard.
però bueno, jo tb ho sabia que era AF.
valeeeeee?¿

la chica ha dit...

i jo també ho sabia!

la chica ha dit...

m'estic avorrint :(

Anònim ha dit...

jo estic al cole.
ara vaig a la sala dactes fins les 21...
voleu assistir al curs del codi tècnic de l'edificació? ho dic pq la clarins completi el seu aburriment...
mua patos

la chica ha dit...

meli,

els coles de les nenes petites com tu tanquen per vacasions! ;)

avui ha estat un rotllo de dia. jo encara diria més: UN ROTLLO de dia.

ja saps qui diu això, oi, meli? el "jo encara diria més:" i repetir el que ha dit l'altre! ho saps? ho saps? si ho saps digues-ho! (dígau)

la chica ha dit...

oa,

què fas?

Anònim ha dit...

oa
els dupond i dupond!!
mencanten les endivinayes!!!

la chica ha dit...

ohhh!!!
molt i molt bé!!
t'encanten les endevinalles
t'encanta antònia font
t'encanta el tintín
i jo et faig endevinalles d'af i del tintín junts!
avui també m'avorreixuuuuuuuuuuuuuu!!!!

Anònim ha dit...

hola aburrida!!!
jo tinc maldecaps!!
estic fent l'avaluació de l'acte de la nit de la construcció.. uhu! es uai!
saps quan va cobrar la presentadora de l'acte? és la mercè martínez, la natàlia de porca misèria (diria que és una sèrie que no tagrae...?)
muat

la chica ha dit...

jo també tinc mal de cap.

no, no sé quant va cobrar! quant? tinc tantíssima mania al joel joan, que em nego rotundament a veure la sèrie, tot i que tothom diu que és tan guai, tan fantàstica, blablabla. però aquesta noia sí que m'agrada. vaig veure una obra de teatre que feia ella.

Anònim ha dit...

2500 eurikis
em fare actriu i presentare la nit de la construccio

la chica ha dit...

ens apuntem a l'institut del teatre?

Anònim ha dit...

Nenes!!! No vull intruses en el món teatral!!!

En tot cas Melisenda, la propera vegada que s'hagi de presentar un acte constructiu d'aquests teus, els dius als del teu cole que coneixes una actriu, que pel mòdic preu de 1500euros també els hi pot fer. OKIS???

El meu ordinador continua mort.

la chica ha dit...

:(

Anònim ha dit...

montserrat,
ja ho tindria en compte ja...
lo que passa, la custió és que em foten fora del colegit... Ara que havia trobat un puestut de trebay que m'agradava tant...
Que sabeu d'algú que vulgui una neneta trabayadoreta?
gràcies per sa vostra atenció.

la chica ha dit...

io vui una neneta travayadoreta. per a qui demano? ;)

al teu col·le són tontos. jo no deixaria que marxessis! (a no ser que volguessis marxar tu, clar) si m'entero d'algo t'ho dic.

patuuuuuus!

Anònim ha dit...

gràciespersateuatenció(bis)

la chica ha dit...

a disposar :)
avui ha sortit l'alcalde de matarón a la tele. teniu un nou centre d'assaig de castellers i capgrossos.

Anònim ha dit...

Sí, i a Mataró han anat els Xiquets de Valls (veïns de la Crisitaina i Em punxen i no em treuen sang) i la jornada castellera no els ha anat gaire bé.

Què els has fet Melisenda? Tens enveja de la Crisitaina?

Anònim ha dit...

Ai! He dit Xiquets de Valls, i són de Vilafranca....

Zorry!

la chica ha dit...

però no hi ha xiquets de vilafranca, no?

els xiquets són de valls. i tenen pique amb la colla jove de tarragona. l'avi de la meva àvia (el meu rerebesavi?) era un crack de la colla jove de tarragona. es deia jaume tarragó i plana, i el coneixen amb el nom de l'esperidió.

li van fer una plaça amb el seu nom, i la meva àvia va ser la superconvidada d'honor que va retirar la cortineta de la placa d'inauguració, perquè era la descendent viva més directa.

em va agradar tant, anar-hi!

Anònim ha dit...

visca!!
visca!! l'esperidió!!!
doncs els capgrossos van tenir molt molt bona diada! bon començament de les santes de mataró!!

la chica ha dit...

comencen dissabte, no?
veus els lligams que tinc amb mataró? el meu avantpassat fa el ferrocarril bcn-mataró, hi ets tu i, a més, la gran festa major de mataró, les santes, comencen per la revetlla del meu cumple!
visca les santes! visca matarón! visca la meli! visca l'esperidió!

Anònim ha dit...

La revetlla del teu cumple????? Dedueixo que ahir diumenge era el teu cumple??????

Això es diu!!!! FELICITAAAAAAAAATS!!!!!!!

Per cert: què és l'esperidió????

la chica ha dit...

nooooooooo!
el diumenge que ve! encara hi ets a temps :) moltes gràcies, per això!
per saber qui ets l'esperidió, mira el meu bloc (crec)! és l'entrada en què parlaves dels xiquets de vilanova... ;)
gràcies, gràcies!

la chica ha dit...

ristu,

div anem a sopar. la meli em va dir que vindria. serem uns quants amiguets i amiguetes. vols venir?! :)

Anònim ha dit...

Correcció d'última hora:

Nosaltres tenim 2 colles castelleres:

- Els verds: Que són els Castellers. No confondre amb la Benemèrita.
- Els vermells: Que són els Xicots.

Els verds és la colla més dominant, com en el ´futbol el Barça, i els Xicots són més pobrets: L'Espanyol. Encara que no sigui una bona comparació, perque ara el Barça sembla una mascletà.

Per cert, em cauen bé els pericos...

Petons

la chica ha dit...

a veure, ordre, sisplau:

1. ristu: no llegeixes les entrades? l'explicació de l'esperidió està en aquesta mateixa entrada, un parell o tres de comentaris abans de la teva pregunta. aiiii... no passaries la passarel·la, avui! ;)

2. em punxen i no em treuen sang: no m'entero. tu ets la maria que em vas saludar al macba, no? o ets la noia de la casa de vilafranca que va fer la festa dels monkey donkeys? bueno, dels ninotets aquells marranos que van amb calçotets! ;) gràcies per la teva explicació! era totalment ignorant en el tema casteller de vilafranca (i en tantes altres coses...!). gràcies! per cert, a veure si participes més sovint, que aquí ets molt benvinguda :)

3. meli: hola! ai, abans t'he trucat i no t'ho he preguntat: ets tu, el john?

saludus a tots i totes!
hi, john!

Anònim ha dit...

Hi everybody!!
My name's John, it's the nickname of a really close friend of Claryn's! She will guess it soon...

la chica ha dit...

meliiiiiii!!!!!!!!!!!!

Anònim ha dit...

Clara! Moltes gràcies per la invitació pel sopar, però em temo que t'he de dir que no.

M'ha sortit un protocol per diumenge al matí de l'expo d'estampes (que no tinc preparada) i he d'estudiar!!!!

Per cert: el diumenge 27 (el teu cumple) també és l'aniversari de casament dels pares del Ristu, i és el cumple de la cosina del Ristu. No faràs 27 anys???? Mira que si ets del mateix dia i any que la meva cosina......

Ai John, John....

la chica ha dit...

el john és tontu!

sí! el 27 en faig 27! com ho saps? ella també? no es diu... clara?! no seré jo?! ;)
felicitats als teus pares també, ristu!
visca el 27 de juliol! :)

Anònim ha dit...

Uala!!!! Què fort!!!!!

Sí, sí, la meva cosina fa 27 el 27!!! Sou iguales!!!! Però no es diu Clara. Es diu Roser. No ets tu....ohhhhhhhhhh.....

Uala! Què fort!!!!!!

Visca el 27 de juliol!!!! I el 15 de desembre!!!!!!

la chica ha dit...

visca!

Anònim ha dit...

I EL 8 DE JUNY!
QUINA ME AIXO DE LA VISITOTA DE ME DE LES ESTAMPES DE ME.

la chica ha dit...

sí, clar, i el 8 de juny del john impostor ;)

avui a la feina m'han dit que sóc una avorrida i que no trobaré mai ningú que vulgui estar amb mi. la gent és gilipollas, no? gilipollas! m'he enfadat.

ei, ristu (hauries de venir a la meva feina a fotre 4 crits amb les ray ban posades), l'expo d'estampes és guai? faràs un protocol pel meu cumple? això no és juuuuust!

Anònim ha dit...

Ei Clarins!!! Quan vulguis, m'avises i foto 4 crits amb la meva veu impostada (per això sóc actriu!) i els deixo a tots esmaperduts, astorats i corpresos.

Avorrida??? No saben què diuen! Saps que ja en som dues que sembla que som "avorrides" i que "no trobarem mai ningú que vulgui estar amb nosaltres"??? SNIF SNIF!!!

I sí, faré el protocol el dia del teu cumple, perquè les meves companyes pedrerotes no estaran el diumenge, i ara em toca preparar-me-la a corre cuita (i és que no l'havia de fer fins el 22 d'agost....). Què hi farem. Resignació.

la chica ha dit...

doncs sí que anem bé... :(

Anònim ha dit...

Millor que volem.....

la chica ha dit...

què volem?
no ho entenc...

Anònim ha dit...

Doncs que estem millor del que volem.