13 de setembre del 2008

Ukiyo-e

Aquest és el títol de l'exposició temporal que s'ha celebrat a La Pedrera, des del maig fins el setembre, demà s'acaba. La meva tasca (i la de les monis pedrerils que bé coneixeu) ha estat mostrar, explicar i endinsar al públic que així ho volia, en el món de l'estampa japonesa tot fent una visita guiada.

Uki = quelcom fugisser
Yo = món
-e = imatge

Imatges d'un món fugisser. Estampes que són delícies pels nostres ulls, detalls, colors, decoracions.. . un gust pels sentits.

Aquesta vegada me'n duc un dolç record de l'exposició, igual que em va passar amb Gargallo, ha sigut força especial. L'he disfrutat molt. Ara però, com tot, ja s'acaba i divendres va ser la meva última visita. De fet, al llarg d'aquesta setmana la Mari, la Montserrat i jo ens hem anat despedint de l'exposició. La Crisitina la va acabar també un divendres.

Una última visita amb mal de cap i molt cansada i... nerviosa perquè em va venir a veure la Clarins tota una veterana del tema. Un handicap a afegir va ser l'idioma: castellà. La Maria la feia en català abans que jo i vam fer una cloenda ben emotiva.

Com una onada del mar enfurismat de Naruto, les estampes volen i deixen molts records a tots aquells que les han gaudit.

9 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo vull saber què vau fer la Maraia i tu..... Integreu-me al grup, siusplau.....

la chica ha dit...

agh!

havia preparat una entrada d'ukiyo-e! :S
bé, és complementària a aquesta.

tan sols deixeu-me dir una cosa:
PLAS PLAS PLAS
PLAS PLAS PLAS
PLAS PLAS PLAS
:)

ristu, jo tampoc sé de què va :S (i això que hi era!)
només recordo q el meu grup va dir al de la maria: "txxxxssssst! a callar!" semblaven sortits de teva escola, ristu! ;)

Anònim ha dit...

PLAS PLAS PLAS PLAS (amb cara serios, de peu, i aplaudint fort)

És que jo tinc molt ben alliçonat al públic. M'he posat en contacte amb tots els ciutadans de Barcelona (amb tu no, ja que sabia que vindries), i els vaig dir que quan vinguessin a l'expo, fessin callar a tothom que els molestés.

La meva ombra és allargada.....

Estic pensant en fundar l'Escola Ristil de males maneres i borderisme.

Anònim ha dit...

Clarins! Perdona si t'he xafat l'entrada ukiyoep! de totes maneres cap problema, fes un bis! Com quan la teva mare feia: PLAS PLAS PLAS (cops de mans secs i ritmats) i demanava un bis als actors de Mirall Trencat.

També tens pendent entrada Mirall Trencat, uf! Se t'acumula la feina, que el paki et faci preu d'amic al locu!

CLAC

CLAC

CLAC

CLAC

Les onomatopeies de picar de mans en català són CLAC i no PLAS. El català correcte, PASSA'L!

Anònim ha dit...

HO HAVEU VIST AIXÒ???
HO HAVEU VIST???
LA MARE QUE EM VA PA........!!!!!!

I la tia em continua ignorant!!!!!

Vols fer el favor d'explicar què vau fer la Maria tu???? Em teniu intrigada (i segur que a molts dels blogsferus també ;) )!!!!!!!

la chica ha dit...

això és un caos, que divertit!

meli, la mami no va demanar cap bis! si demana un bis la mato, dps de 3 hores d'espectacle (PLAS PLAS PLAS), despeloteo a tope (PLAS PLAS PLAS) i una gana q em moria (aquí no plas) i molta picor (PLAS PLAS PLAS), si demana un bis s'entera! ;) escolti, senyooor... tregui'm la picooooor...

no trobo el cartell de mirall trencat, passa-me'l i faig l'entrada al bloc, a internetum no hi és.

PLAS PLAS PLAS
CLAC CLAC CLAC (x a la meli)

ristu! estic amb tu! volem explicacions, visca! explicacions, explicacions!

el paki no em fa preu d'amic, què va. almenys ara em somriu, quan entro. clar, si es deu fer l'agost a costa meva!

Anònim ha dit...

Adéu ukiyo-e!Jo també em vaig acomiadar de tu, un divendres, com molt bé diu la meli, i amb un nus a la gola, com molt bé sap en Ristu. Va ser una visita molt bonica, sense frikis. Adéu frikis del món fugisser!!!

la chica ha dit...

ei, que jo no sóc freaky, eh? jo em vaig portar bé! :)

Anònim ha dit...

Nooooooo!!! no ho deia per tu però... t'importaria respondre un petit frikiqüestionari?

1. Portes la gran onada de Hokusai al mòbil i l'ensenyes sempre que tens oportunitat?
2. Saps què és un kabuto?
3. Podries establir una relació entre les paraules Hokusai i pollastre?

Sigues sincera, si les respostes són afirmatives, que no et faci vergonya dir-ho!