24 de març del 2009

adéu, ricard

el 2009 no és un bon any pel teatre català.

fa uns dies vam lamentar la pèrdua de pepe rubianes. avui lamentem la mort d'un gran mestre del teatre català, el cofundador, juntament amb maria aurèlia capmany, de l'escola d'art dramàtic adrià gual i el creador de la càtedra de teatre a la universitat. i no només això, sinó que, entre d'altres mil coses que podríem comentar del seu currículum professional, val a dir que era una gran persona: a la meli i a mi ens va regalar la trompeta i els nens.

disculpeu-me que aporti un toc d'humor, però això m'ha fotut.

15 comentaris:

Anònim ha dit...

Me'n duc molts record de Ricard Salvat, sobretot la imatge d'aquell estudi carregat de prestatgeries plenes de llibres, revistes, apunts... També les hores rigudes amb la Clari fent broma amb la trompeta i els nens, o més endavant (l'últim treball de Salvat) amb Un dia, mirall trencat. Salvat és figura clau en la renovació del teatre català i permeteu-me afegir que juntament amb el també desaparegut Miquel Porter i Moix van fundar als anys 60 el grup de teatre experimental dins l'Agrupació Dramàtica de Barcelona.
Que comenci la funció sempre recordant els nostres artistes, els que hi són, els que hi han estat i els que hi seràn!
Una abraçada a tots!!

Anònim ha dit...

Perdoneu-me, però què voleu que us digui. Jo no conservo un gran record seu. Més aviat tot el contrari. Ens tractava com a borregos i ignorants. Ja sabem que érem uns iogurines nouvinguts a la uni, però no calia passar-se. Igualment sento la seva pèrdua.
D'altra banda, he estat treballant durant dos dies amb un dels actors de la vostra estimada obra Un dia, mirall trencat. Segur que el vau veure.
I Eli, aquests dos dies també he treballat amb un tècnic de la companyia dels que van fer El Pantalone no pot dormir. Coneix al teu estimat Pep!!!!!

la chica ha dit...

oh, quina entrada més fructífera!

la meli ha tornat a fer un comentari estelarment intel·lectual (com a un dia. mirall trencat, també del salvat, com molt més has dit) i el ristu ha participat!!!!

estic molt i molt contenta.

per què no podia dormir, el pantalone? pq li apretaven els pantalone? o pq l'hi faltaven?

aprofito per dir q, per fi, fem una cosa molona a cocos. estem (diria estIC, q seria més realista però al mateix temps més egocèntric, així q no ho dic) fent un llibre guapíssim de fotos (no meves, malauradament (buf, avui tinc l'ego pujadíssim, no?!) i comentaris de persones vinculades al món de la cultura. de qui vaig aconseguir el comentari? del ricard salvat! estava previst regalar-ni'n un. em sap greu, m'hagués fet ilu. el teu, el guardaré jo, ricard.

Anònim ha dit...

visca!! per fi en ristu parla i ens dirigeix un escrit!! visca ristut!!
clari, recordo el tema del teu llibre, que volies contactar amb en miquel sitjar i em vas passar el seu llum de ganxu.
ristut, qui és aquest actoret? que tornes a fer teatre? ai, ja no me'n recordava del pep! que monu que era, a més em va somriure i em va picar l'ullet...
petons ristu
petons clartu

la chica ha dit...

no, melu, al llum de ganxu no li vaig escriure pas! vaig veure sa seua adreça i te la vaig passar, crec.

en ristu fa teiatru! mecagunlamar! t'ho podria haver demanat, ristu! jolín. en una altra entrada q no sé so vas llegir et vaig demanar 2 coses:

1. classes de teiatru. jo vull ser actriu.

2. parella lingüística de deutsch. ahir en vaig fer una! és guai, és com una cita a cegues, estava nerviosa i tot! amb tu no seria a cegues pq ja et conec! :)

patus ristu
patus meltu (?)

Anònim ha dit...

A veure....nem per parts....

- Diguem que en Ristu ha tornat a fer alguna cosa relacionada amb el teiatru. He estat durant dues tardes en una oficina d'una entitat bancària, fent unes sessions de fotos per a materials dels cursos de formació dels treballadors de dita entitat. He estat fent d'assessora bancària i de clienta. Com que necessitaven actorts i actriues, m'ho han dit.

- que vols que et doni classes clarins???? Si ara estaria jo per a que em donessin classe a mi!!!! Que estic desentrenada!!!! Estàs segura que vols ser actriua i ser una morta de gana com jo????

- que vols fer parella de deutsch amb mi???? Si ara estaria jo per a que em tornessin a donar classes de deutsch!!!! Ja no recordo pràcticament res!!!! Les classes me les hauries de donar tu a mi....

- meli, l'ullet me'l va picar a mi en pep. Com que sabia que jo també era actriua....

Patus

Anònim ha dit...

ristut!! ets un actiu(a) molt divertit(a)!!
ara et dediques a la banca? és clar, amb la crisis sembla que aquí passeu més desaparcebuts... caram caram.

en pep era tan monuuuuuuu!! te'l va picar a tu l'ullet? ah, no ho recordava, he tregiversat la història! per sort va saber com ens deiem i va sentir les nostres veuetes davant de tota la mainada! i l'amic den pep era aquell grandot? t'has enamorat?

clariiiiiii!! jo tb ric molt amb tut!! men vaig al gym!!!

Anònim ha dit...

ristu!!
has actuat, aquests dies?!?! jolín, ho podries haver dit!!! hagués vingut a veure't i a aprendre totes ses teues tècniques! ;) q guai!! a mi ningú em ve a ensenyar teiatru, a sa meua entitat :(
meliiiiiiiiii! matinera! jajajaJAJAJAJAJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJAAAAAAAAAAAAAAAAJAAAAAAAAAAAAAAAAAA
començo a fer feina :(

Anònim ha dit...

Clari: he actuat, però en privat... Com que era en una entitat bancària, era fora d'horari d'oficina, i només entràvem nosaltres... Ma sap greu....
Meli: no era el grandot. No m'he enamorat. No em va picar l'ullet a mi....

Anònim ha dit...

guapa!

Anònim ha dit...

gràcies

Anònim ha dit...

de res

Anònim ha dit...

a disposar

la chica ha dit...

iupi!

la guapa ha dit...

tan de gust